VVD: Financiële fout forse deuk in ons imago, snel reparatie en op weg naar herstel!

De VVD is onlangs geschrokken toen bleek dat de financiën de komende jaren te positief zijn ingeschat. Het gaat om gemiddeld 2 miljoen Euro structureel.

Fractievoorzitter Tjeerd Waterlander: “De fout die in 2017 is gemaakt betekent een forse deuk in het imago van de gemeente Heerenveen” .

Fouten kunnen gebeuren maar wat vervolgens vooral gefaald heeft zijn de controle-mechanismen waardoor dit pas de afgelopen zomer is ontdekt.

Er komt een extern onderzoek naar wat er precies is misgegaan.

De VVD waardeert het dat de afdeling de fout zelf heeft ontdekt en gemeld, dat het college direct de juiste maatregelen heeft genomen en verantwoordelijkheid neemt voor de gemaakte fout.

Waterlander: “Verantwoordelijk zijn en verantwoordelijkheid nemen met de genomen stappen en maatregelen, dat siert ons college”.

Tjeerd Waterlander: “De VVD Fractie wil dat het college voorstellen voorlegt die niet uitgaan van uitstel, wat ons betreft een slechte keuze, maar direct repareren en de pijn nemen is onze inzet. Zodat we weer kunnen groeien naar een gezond meerjarenperspectief, waar de cijfers kloppen,, vertrouwen en controle elkaar versterken op de afdeling financiën en de forse deuk in het

Imago is hersteld”.