VVD wil structurele oplossing, geen valse hoop

Jazeker! Er speelt zich op Europees grondgebied een humanitair drama af. Hartverscheurend en niet te geloven dat dit plaatsvindt in 2020. Daar is geen discussie over. Wel over de oplossing. Dat de gemeente Heerenveen bereid is om minderjarige vluchtelingen op te nemen lijkt sympathiek maar draagt niet bij aan een wezenlijke oplossing. De VVD Heerenveen wil niet meegaan in de trend om op deze manier druk uit te oefenen op de landelijke overheid. Daarmee lopen we de politici voor de voeten die vanuit Den Haag en in Europees verband wel werken aan een structurele oplossing. Een oplossing die een einde maakt aan het gruwelijke verdienmodel van mensensmokkelaars en geen valse hoop geeft aan mensen in nood.
Nederland ondersteunt Griekenland doorlopend om deze structurele verbeteringen door te voeren, onder andere middels expertise en middelen.

Als raad moeten wij ons in niet bemoeien met landelijke thema’s. Wij gaan over lokale aangelegenheden. Daarom heeft de VVD Heerenveen tegen dit voorstel gestemd